Tele-acceptatie gezondheidsverklaring

dinsdag, 9 maart 2010

Sommige verzekeraars beoordelen naar aanleiding van het aanvraagformulier en de gezondheidsverklaring of u in aanmerking komt voor de verzekering (dit noemen wij het acceptatieproces). Normaal gesproken maakt soms een keuring onderdeel uit van dit proces.

Bij tele-acceptatie vraagt een team van deskundigen door op de antwoorden die u heeft gegeven op het aanvraagformulier en de gezondheidsverklaring. Dit gebeurt in een telefonisch vraaggesprek.

Wat zijn de voordelen van tele-acceptatie?

Als de verzekeraar gebruikt maakt van tele-acceptatie bent u maar een half uur van uw tijd kwijt (tenzij zij op basis van het gesprek besluiten dat u alsnog een medisch onderzoek moet ondergaan). Op deze manier verloopt het acceptatieproces een stuk efficiënter en sneller. En zo weet u sneller of de verzekeraar uw aanvraag accepteert.

Een voorbeeld van tele-acceptatie:

Reaal AOV met tele-acceptatie

« Terug naar nieuwsoverzicht